
Merhaba arkadaşlar, yeni bir Topluluk Güncellemesi ile karşınızdayız. Bugün, burada yaptığımız son duyuruya yanıt vermek, yaklaşan büyük güncellemeye eklenecek bazı yenilikleri ve bir sonraki araç etkinliğini gözden geçirmek istiyoruz.
Yasal Uyarı: Geliştirme blogları, geliştirme sunucusu ve tam sürümden önce devam eden çalışmalarla ilgili bilgileri paylaşmaktan heyecan duyuyoruz, ancak bu haberde bahsedilen yeni özellikler, araçlar ve haritaların değişebileceğini, ertelenebileceğini veya hatta iptal edilebileceğini lütfen unutmayın. War Thunder sürekli olarak geliştirilmektedir ve tüm oyun geliştirmelerinde olduğu gibi, beklenmedik gecikmeler veya diğer öngörülemeyen durumlar meydana gelebilir. İlginiz için teşekkür ederiz!
Son ulusal duyurumuzun devamı olarak

Kısa bir süre önce War Thunder’a alt ağaçları nasıl uyguladığımızı konuştuk. Yanıtlarınızı dikkatle okuduktan sonra, yeniden baştan başlamaya karar verdik ve bunu ekip içinde ayrıntılı olarak tartıştık. Öncelikle, bu konuyla ilgili geri bildirimleri ve ayrıntılı tartışmaları için herkese teşekkür etmek istiyoruz. Tüm topluluğumuzun tutkusu ve katılımı için minnettarız ve burada tartışılan tüm önemli konuları her zaman takip edeceğiz.
Çin ağacına Singapurlu araçları eklemeyi düşünmüştük, böylece daha önce mümkün olmayan bazı araçlarla daha fazla çeşitlilik ve oyun çeşitliliği sağlayacaktık. Önceki gönderide de belirtildiği gibi, bu bir düşünceydi ve mevcut tüm fikirlerimizin mutlaka uygulanacağı kesin değil. Sonuçta bu planlar kesin değildi ve hala da değil. Şimdi geri bildirimlerinizi inceledik ve planlarımızda değerlendirdik. Singapurlu araçları bir dizi ağaca yerleştirmeyi planlıyoruz. Bu araçlar, her bir vaka için en uygun ve ilgili olan ve her bir araca en iyi uyan ağaca yerleştirilecek.
İsrail ağacı ile ilgili önerilerinizle ilgili yorumlarınızı da gördük. Şu anda, oyun çeşitliliğini artırmak için İsrail ağacını Yunanistan ve Kıbrıs’ı da içerecek şekilde genişletmeyi planlıyoruz. Ayrıca, bu Singapurlu araçların bazılarını İsrail’e de dahil etmeyi düşünüyoruz. Bu, İsrail ağacındaki araç yelpazesini güçlendirecek ve oynaması ilginç birçok araç içerecek, ayrıca başka türlü mümkün olmayacak potansiyel sayıda gelecekteki uçakları da içerecektir. Japonya ağacına daha fazla Endonezya aracı eklenecek ve kısa bir süre sonra, havacılık ağacını daha da güçlendirmek için Malezya’dan bazı uçaklar da eklemeyi planlıyoruz.
Çin için şu anki önceliğimiz, mevcut ve kullanılabilir araç listesini güçlendirmek için yerli araçlar eklemek olacak. Kısa vadede göreceğiniz çeşitli araç geliştirmelerinin yanı sıra, Çin için yeni bir SAM sistemi ve yeni üst düzey jet uçakları üzerinde çalıştığımızı paylaşabiliriz. Ayrıca, planlanan yerli araçlarla birlikte ağacı genişletmek için Pakistan araçlarının sunduğu seçenekleri de genişleteceğiz. Ayrıca, popüler bir ABD yapımı ana muharebe tankı da safları güçlendirecek.
Güney Kore ve Kuzey Kore’den araçlarla bağımsız bir Kore araştırma ağacı ülkesi uygulamaya koymayı da planlıyoruz.
Yorumlarınız için bir kez daha teşekkür ederiz. Geri bildirimleriniz bizim için çok değerli ve bunları düzenli olarak tartışıp planlarımıza dahil ediyoruz. Gelecekteki haber makalelerinde gelişmeler hakkında sizi bilgilendireceğiz!
Büyük Güncellemenin Önizlemesi

Yılın son üç ayına girdik ve 2026′dan önce iki büyük güncelleme planlanıyor. Bugün, yaklaşan büyük güncelleme için planlananları gözden geçirmek istedik.
Araçlar
Yaklaşan büyük güncelleme için bazı benzersiz araçlar planladık. Burada, bir süredir bilinen veya hakkında konuşulan birkaçını seçtik. Daha fazlası da var, bu yüzden gelecek geliştirici bloglarımızı takip etmeye devam edin.
Amerikan yerli kabileleriyle ilgili bir isme sahip bir araç gelecek, aynı zamanda büyük bir Amerikan eyaletinin başkenti. Ne olduğunu tahmin edebiliyor musunuz?
Bir önceki büyük güncellemede birkaç Mosquito varyantı eklenmişti, bugün ise büyük bir heyecanla beklenen bir varyant olan, 4.000 lb bomba taşıyabilen modifiye Mosquito B Mk XVI’nın Büyük Britanya için filo aracı olarak geleceğini duyurmaktan mutluluk duyuyoruz! Oyuncuların bunu savaşta kullanmasını görmekten heyecan duyuyoruz, özellikle de yıllardır talep edildiği için.
Bu yılın Nisan ayında, Legend of Victory haberinde stabilizatörlü bir T-34-85′ten kısaca bahsetmiştik ve o zamandan beri çoğunuzun bunun nerede olduğunu merak ettiğini biliyoruz. Bugün nihayet, yaklaşan büyük güncellemede oyuna ekleneceğini doğrulayabiliyoruz!

Önceki büyük güncellemede, Tiger II (Nr.1-50) görsel modelini güncelledik ve Tiger II’nin de gelecekte bir güncelleme alacağını belirtmiştik. Normal Tiger II’nin de yeni güncellenmiş bir modele kavuşacağını ve her zamankinden daha güzel görüneceğini duyurmaktan mutluluk duyuyoruz. Güncellenen Tiger II isimlerine ve iyileştirilmiş modele verilen tepkileri gördük ve efsanevi Tiger II için gelen bu yeni güncellenmiş modeli birçoklarınızın beğeneceğini biliyoruz.
Son olarak, uzun süredir talep edilen İtalya’nın ilk filo aracını nihayet sunmaktan mutluluk duyuyoruz. С13 TUA ile tanışın!

Deniz Kuvvetleri için Hasar Kontrol Penceresi

Deniz savaşları oynuyorsanız, salvolara maruz kaldıktan sonra hayatta kalmaya çalışmak şüphesiz zorlu bir mücadeledir. Sürekli yangın söndürme sistemlerini devreye sokmaya, suyu dışarı pompalamaya ve onarımları mümkün olduğunca verimli bir şekilde gerçekleştirmeye çalışırsınız. Son aylarda hasar modelinin (özellikle yangınlar ve kritik cephanelik yangınları) da değişmiş olması nedeniyle, geminizin hızla yok edilmesini önlemek için hızlı tepki vermek çok önemlidir.
Yukarıdakilerin tümü göz önüne alındığında, mevcut hasar sistemini yönetmek oldukça zordur, çünkü genellikle hedefleri vurmak ve onları yok etmek olan temel oyun mekanizmasından uzaklaşırsınız. Bunun yanı sıra, sistem her zaman olabildiğince dengeli ve bizim istediğimiz gibi değildir. Bunun nedeni, her şeyi doğru yapan bir oyuncunun, örneğin birkaç saniye boyunca kısayol tuşunu basılı tutması gerektiği için onarım sistemine zamanında öncelik veremeyebilir ve gemisinin yine de yok olmasına neden olabilir, bu da sinir bozucu olabilir.
Bu nedenle bugün, oyunculara otomasyon unsurları ekleme fırsatı sunan yeni Deniz Kuvvetleri Hasar Kontrol Sistemini duyuruyoruz. Oyuncular önceliklerini önceden planlayabilir, belirli bir anda en önemli olanı seçebilirler: yangınla mücadele, onarım veya su pompalaması gibi ve ardından bunlar arasında hızlıca geçiş yapabilirler.
Nasıl çalışacağına hızlıca bir göz atalım. Hangarda iken, sağ alt köşedeki “Hasar Kontrolü” düğmesine tıklayarak modifikasyon penceresinden hasar kontrol menüsüne erişebilirsiniz:

Bu pencerede, mevcut seçeneklerden bir “Hasar Kontrolü” yapısı oluşturabilir ve her birini daha önce yangın söndürme, onarım ve su pompalama işlemlerinden sorumlu olan eylem çubuğundaki üç düğmeden birine atayabilirsiniz.

Not: Bu pencere ve metin henüz geliştirme aşamasındadır ve isimler, açıklamalar ve sayılar muhtemelen değişecektir.
Her hasar kontrol yapısı birincil süreç, ikincil süreç ve ek süreçten oluşur.
Üç hasar kontrol seçeneğinden herhangi biri çalışıyorsa, diğerleri tam hızda çalışır. Ayrıca, gemi hasar gördüğü anda süreç otomatik olarak başladığı için, süreci başlatmak için düğmelere basmanıza gerek kalmaz. Bulunduğunuz taktik duruma göre öncelikli süreci değiştirerek üç ön ayar arasında geçiş yapabilirsiniz.
Şu anda her birinin değerleri üzerinde çalışıyor ve ince ayarlarını yapıyoruz. Yakın gelecekte geliştirici sunucusunda bunu kendiniz test edebilir ve geri bildiriminizi orada bırakabilirsiniz.
Oyun içindeki silah ve araçların parametreleri hakkında ayrıntılı bilgiler

Oyun, oldukça karmaşık araçlar, sensörler ve silahlar içeriyor ve bu parametrelerin çoğunun şu anda oyunculardan gizli olduğunu biliyoruz. Bunun nedeni, bu verileri açıklamak istemememiz değil, özellikle yeni oyuncular için bu verileri nasıl rahat ve net bir şekilde gösterebileceğimizi bulmanın büyük bir zorluk olmasıdır. Şu anda, oyun arayüzünde karmaşık özellikleri gösterebileceğimiz bir mekanizma üzerinde çalışıyoruz ve belirli parametreleri göstermek için bir tasarım geliştiriyoruz.
Uygulaması en kolay olanlardan başlayıp, diğer alanlar için de benzer özellikleri kademeli olarak ekleyeceğiz. İlk olarak, zırh delme ve mermi balistiği hakkında daha ayrıntılı veriler ekleyeceğiz. Ardından, güdümlü füzelerin ve uçak uçuş modellerinin özellikleri hakkında yararlı bilgiler eklemeyi deneyeceğiz. Ancak, yukarıda bahsettiğimiz gibi, bir mekanizma tasarlamak ve uygulamak için çalışıyoruz, bu da oldukça zaman alacak, bu yüzden yakın gelecekte bunu beklemeyin lütfen.
İşte planladığımız tasarımın bazı örnek pencereleri, bunlar üzerinde yoğun bir şekilde çalışıyoruz


Ücretsiz Günlük Yedeklemeler

Kara, Deniz ve Hava Arcade Savaşlarında, War Thunder, savaşta tam potansiyelinize ulaşmak için bir kadro gerektiren bir oyundur. Ancak, bazı oyuncular tam bir kadroya sahip olmayabilir — bu konuda yardımcı olmanın bir yolu yedekleri kullanmaktır, ancak bunlar sadece rastgele bir ödül olarak alınabilir veya satın alınmalıdır. Bu nedenle, daha fazla oyuncuya bu yararlı (hem oyuncu hem de takımı için) mekanizmayı tanıtmak ve öğretmek için yedekleri daha yaygın ve kullanımı daha kolay hale getirmek istiyoruz.
Bu nedenle, yakında oyuncuların savaşta ücretsiz olarak kullanabilecekleri birkaç yedek ekleyeceğiz. Bu, tüm uluslar, tüm rütbeler ve tüm modlarda kullanılabilecek tek bir ortak yedek sayısı olacaktır. Bu ücretsiz yedekler envanterinize eklenmez, sadece savaş sırasında kullanabileceğiniz bir şey olacaktır. Bunları tükettiğinizde, ertesi güne kadar beklemeniz gerekecek, o zaman sıfırlanacak ve yenilenecektir.
Bunu yakın gelecekte, belki de yaklaşan büyük güncellemede eklemeyi planlıyoruz. Ancak geliştirme aşamasındadır ve yayınlanmaya hazır olduğunda duyuracağız, bu yüzden gözünüzü dört açın!
Yaklaşan Etkinlikler

Yılın son üç ayına geldik. Bu dönem, War Thunder için büyük güncellemeler, etkinlikler ve oyunun yıldönümüyle genellikle en yoğun dönemdir. EFV etkinliğinin ardından, her zamanki gibi Hayaller Gerçek Oluyor etkinliğimizi düzenleyeceğiz, bu sefer bir uçak için.
Şimdilik bu kadar!
Yakında geliştirici blogları ve duyurular aracılığıyla bir sonraki büyük güncellemeyle ilgili daha fazla bilgi paylaşacağız.
Kaynak:
https://forum.warthunder.com/t/community-update-no-8-responses-and-what-s-coming/274771