Oyunun ekonomisinde sorunların düzeltilmesi ve gerekli iyileştirmelerin yapılabilmesi için tüm topluluklar 26 Mayıs Tarihinde oyunu bırakma kararı aldı ve yapılacak bu eylemi WTTR Topluluğu olarak destekleyeceğimizi duyurmak isteriz.
War Thunder Oyuncu Birliği İstek Listesi
Gaijin Enterteinment’in geliştiricileri ve yetkili ekibine:
War Thunder, dünyanın en büyük, en saygın ve muhtemelen en karlı savaş simülasyon oyunudur. Haklı bir şekilde, dünyanın dört bir yanındaki hayranları etkilemiş ve motive etmiştir. Bu oyunu koruma isteği ve sevgiden dolayı size bu belgeyi gönderiyoruz. Yavaş ama istikrarlı bir şekilde Pay to Win yoluna gitmek, topluluğu öfkelendirmekle kalmamış, Gaijin’i medya eleştirilerine ve alayına maruz bırakmıştır, ancak bu basitçe sürdürülebilir bir yol değildir.
Oyuncular ve içerik oluşturucuları, yıllardır War Thunder’ın ekonomik modelinin hayal kırıklığına dayandığını fark etmiştir. Artan onarım maliyetleri ve araştırma maliyetleri, araştırma yaparken yaşanan hayal kırıklığı, BR sıkışması nedeniyle kazanılamayacak maçlara eşleştirilme gibi durumlardan kaynaklanan hayal kırıklığı… Performans ödülleri sınırlanmış durumda ve öldürme yapmadan hiçbir ödül sunmuyor. Premium süre ve premium araçlar, bu sorunlara çözüm olarak sunuluyor, riski azaltmak ve ödülü artırmak için bir yol olarak görülüyor. Ve uzun yıllar boyunca, bu stratejinin sizin için karlı olmuş olması muhtemeldir. Ancak oyuncu hayal kırıklığı ve öfkesi artık kârlılık noktasını aştı. Geçmişte belki de oyuncu sadakati ikincil olarak görülüyordu: şu anda oyuncuları elde tutmak için çok sıkı çalışmanız gerekebilir çünkü yakın gelecekte bunlardan oldukça az sayıda sahip olabilirsiniz.
Bu belgedeki öneriler, War Thunder’ın ekonomisini yeniden düzenlemek için bir çerçeve olarak tasarlanmıştır, çünkü oyunculara Gaijin Entertainment’ın oyuncuların hayal kırıklığı ve mutsuzluklarından daha fazla kar elde etmek için güvenilir olduğunu ikna etmek için sadece tam bir yeniden düzenleme yeterli olacaktır. Oynanış ve ekonomi birbirine bağlı ve birbirine uyumlu bir şekilde tasarlanmalıdır. Oyuncular, anlamlı bir ilerleme hissiyle ödüllendirilmeli, kazandıkları araçların cezalandırma yerine oynanması keyifli olmalıdır. Benzer şekilde, premium araçlar lüks hissiyatı yaratmalı, zevk ve ilerleme için gerekli olmamalıdır.
Çok reklamı yapılan modern savaş oyunlarının son aşaması, aşırı miktarda premium ve premium süre kullanımı olmadan sürdürülemez. Hatta bu durumda bile başarı garantisi yoktur. Bu nedenle, ekonomi ve oynanışın birbirine uyumlu tasarımı, son aşamada da geçerli olmalıdır.
Gelecekte, Gaijin Entertainment olarak oyuncu korumasına odaklanmanızın ve birçok diğer Free to Play oyunun benimsediği bir iş modeline yönelmenizin motivasyonunu taşıdığınıza eminiz. Rekabetçi bir oyuncunun para harcamayı tercih edebileceği ancak zorunlu kılınmadığı bir model. Bu tür oyunlar son derece karlıdır ve siz de devler arasında yer alacaksınız.
Bizler, hem oyuncular hem de Gaijin Entertainment için War Thunder’ın uzun ve başarılı bir geleceğine dört gözle bakıyoruz.
Önerilen Değişiklikler
Ekonomik
RP ve SL kazancını tüm oyun modları için uygun bir seviyede ayarlayarak şu değişiklikleri yapın;
Tüm zaman temelli ödüller kaldırılmalı ve bunun yerine eylemler için daha yüksek ödüller verilmeli - bu, topluluğun ekonominin yeniden düzenlenebileceği en büyük yollardan biri olarak gördüğü bir konudur.
Tüketilebilir ürünlerin ve Boosterların sürelerini uzatın.
EC (Enduring Confrontation) ödül sistemi yeniden düzenlenmeli - kullanışlı eylemler için ayrılan süre 30 dakika veya bir saat gibi daha uzun olmalıdır. Düşmanları bulmak ve mücadeleye girmek için gereken süre göz önüne alındığında, üç saatlik bir savaş dönemi yetersizdir.
Simülasyon savaşlarındaki ödülleri, önceki seviyelerine geri döndürün ve beceri ve zorluk düzeyine uygun hale getirin.
GRB (Ground Realistic Battles) ve ARB (Air Realistic Battles) modlarında uçaklar için farklı Onarım maliyetleri (veya hatta BR) kullanın, çünkü her modda değerleri büyük ölçüde farklıdır.
Özellikle en yüksek seviyelerde Donanma Onarım Maliyetlerini düşürün.
Heli EC (Helikopter Enduring Confrontation) modları için ödülleri önemli ölçüde artırın.
5x Kazan-Bahsi yeniden uygulanmalıdır.
Aynı BR’deki araçlar için Onarım Maliyetlerini düşürün ve onarımları standartlaştırın.
Eski premium araçların uzman mürettebat maliyetleri modernize edilmeli ve yeni premium araçlarla uyumlu hale getirilmelidir.
Kazanan takım ödül çarpanı 1.4x’e geri döndürülmeli ve bunun ayrıca kaybeden takımın en iyi 3 oyuncusuna da uygulanması gerekmektedir.
Arcade modundaki ödüller önemli ölçüde artırılmalı ve gerçekçi olandan daha az olmalı, ancak hakaret edercesine düşük olmamalıdır.
Öldürme yardımı (asist) ödülleri yeniden düzenlenmeli, kendileri bir öldürme olarak kabul edilmeli veya yardım ödülleri, bir rakibe verilen toplam hasarın bir yüzdesine dayalı olmalıdır. Bu ödül sistemleri birçok PvP oyununda mevcuttur ve takım oyununu teşvik eder.
Büyük indirim günleri/Noel/War Thunder Yıldönümü sırasında x2 RP dönüştürme bonusunu yeniden tanıtın.
Giriş aşamalarında daha anlamlı/yararlı ödüller (ör. 100 gün, 150 gün, 200 gün vb.)
Oynanış
Stok araçlar bir ücretsiz FPE (Yangın Söndürme Sistemi) ile başlamalıdır. Uçaklar ise maksimum miktarda Chaff/Flare’in yarısıyla başlamalıdır. FPE, Ele Geçirme noktalarında yenilenebilir olmalıdır.
Takım öldürme durumunda onarım maliyetlerini yeniden düzenleyin - kimin hasarlar için ödeme yapacağını belirlemek için TK (takım öldürme) için affet/cezalandır sistemi ekleyin.
BR (Savaş Sıralaması) genişlemesi kesinlikle gerçekçi savaş ortamının korunması, daha adil mücadelelerin sağlanması ve gelecekteki araçlar için yer açılması için gereklidir. Birçok içerik oluşturucu tarafından yapılan anketler, BR genişlemesine daha uzun bekleme sürelerini göze alarak memnuniyetle katlanacaklarını göstermektedir.
Gelecekteki BR değişiklikleri, aracın BR’sinin neden değiştirildiğini açıklamalı ve basit zafer oranları yerine mekanik ve oyun gerçeklerini yansıtmalıdır.
Zafer oranları, araçları dengelemek için genel olarak zayıf bir istatistik olup, bu uygulama daha kapsamlı bir araştırma ve araç performansının incelenmesiyle değiştirilmelidir.
Yaşam Kalitesi Değişiklikleri
Gaijin Entertainment, eğer bir premium aracın rütbesini veya BR’sini değiştirirse, bazı tazminat veya ödül düzenlemesi yapılmalıdır.
Araçları dikkatli bir şekilde duruma göre daha düşünceli bir şekilde sıralamaya koymak.
Botları etkili bir şekilde kaldırmak için bir yöntem bulmak. Botlar, uygun oyun dengesini engeller ve tüm oyun modlarını bozar.
Spesifik olarak Konsol için
- Playstation 4 bağlantı noktası rafine edilmemiş. Önemli optimizasyon ve düzeltmeye ihtiyacı var. Son nesil konsol oyuncuları ihmal edilmiş hissediyor.
Rusça İçerik Oluşturucu geri bildirimi
- Tüm oyuncular ve yönetim arasında bir bağlantı görevi yapacak bir oyuncu konseyi oluşturulmalıdır. Tüm gelecek değişiklikler bu konsey tarafından yorumlanmalı ve onaylanmalıdır.
Sonuç Olarak
War Thunder’ın karşılaştığı en acil sorunun oyun ekonomisi olduğunu düşünüyoruz. Bu sorunun ele alınması, Gaijin’in geniş War Thunder topluluğuna olan iyi niyetini göstermek ve War Thunder markasına olan güveni geri kazanmak için mükemmel bir ilk adım olacaktır. Bu, Gaijin’in oyunun oyuncu kitlesinin uzun vadeli sağlığına olan bağlılığını gösterir.
Son bir not olarak, bizim görüşümüze göre, War Thunder topluluğu ile Gaijin geliştiricileri arasında doğrudan iletişim sağlayabilecek bir mekanizma oluşturmanın büyük faydaları olacağını düşünüyoruz. Bu, müşteri ilişkilerini geliştirmek ve topluluğun endişelerini yapıcı bir şekilde dile getirebileceği bir iletişim kanalı sağlamak için önemli bir adım olacaktır. Bu noktayı dikkate almanızı içtenlikle umuyoruz.
Herkesin çıkarına olacağından, böyle bir durumun olmaması en iyisidir; tüm oyuncular boykotlardan geri dönmeyecek, bu da uzun vadede herkese zarar verir.
Saygılarla,
War Thunder Oyuncu Birliği
Google Drive
🔗https://docs.google.com/document/d/1tVK7LXMVzCIRJEQcxwguHh_WizQv2uxhbAL6qe83aDM
Döküman EK olarak
Çeviri: @Narkeus_
War Thunder Players Union
🔗https://discord.gg/wtpu